Едва ли някой ще оспори факта, че Фолксваген Голф е една от легендите в автомобилния свят. Повече от 40 години моделът се радва на високо търсене. Продадени са над 33 млн. броя и автомобилът е неизменно в челото на класациите. Последното поколение се появи на пазара през 2012 г. и само след няколко месеца получи признанието, като спечели приза Car of the Year в Европа. Четири години след дебюта му немският производител представи актуализирана версия, предоставена ни за тест.
В нея най-силно впечатление правят новите технологии и системи. Външно обновеният Голф се различава малко от своя предшественик. Бронята е модифицирана, има нови LED светлини, аероелементи.
Вътре обаче бестселърът е с иновации и технологии като инфотейнмънт, асистиращи водача системи и различни варианти за свързаност. Новият 9,2-инчов сензорен екран позволява управление с жестове. Тази функция се появява за пръв път в автомобил от клас С, а самите познати системи са усъвършенствани. Front Assist за контрол на разстояние до предния автомобил например e с нова функция за разпознаване на пешеходци. Има асистент за движение в трафик и асистент за аварийно спиране и автоматично включване на сигнал и към останалите на пътя. Обновеният Голф е и първият компактен автомобил с режим на полуавтономно шофиране. Благодарение на взаимодействието на асистента за движение в лента Lane Assist и адаптивния круиз контрол при движение в задръстване е в състояние да поеме контрола при чести спирания и тръгвания със скорост до 60 км/ч.
Новост е и Active Info Display. При него водачът сам определя какви данни и графики да се изобразяват на екрана, избирани от мултифункционалния волан. Oпционалната функция Car-Net App-Connect дава възможност за лесно свързване на смартфон с радиото Composition Media (също опционално) или навигационните системи Discover Media и Discover Pro (допълнително оборудване). Това позволява да се ползват приложенията директно от тъчскрийна на инфотейнмънт системата в колата.
Най-силно впечатление обаче ми прави карането на новия Голф. То е отлично и това, сигурен съм, няма да изненада никой. Традициите са спазени – колата е изключително удобна и управляема. Още със сядането я чувствам като част от мене (или аз част от нея). Внедрените иновации най-вече в системите за сигурност и връзката дават просто ново ниво, адекватно на съвременните тенденции в нашия живот. Гамата е и много разнообразна – започва със стартовата цена на най-ниското ниво на оборудване Trendline с бензиновия 1,0 TSI 110 к.с. от 34 665 лв. По-мощният бензинов 1,4, 125 к.с. е 35 650 лв. Дизеловият 1,6 л мотор е с 2 разновидности – 90 и 115 к.с., и началните цени са съответно 36 000 и 37 650 лв. (41 335 лв. при 7-степенна DSG автоматична скоростна кутия). При следващото ниво на оборудване Comfortline се появява 1,5 л, 150 к.с. двигател с цена 39 475 лв. и 2,0 л дизелов двигател със 150 к.с. с цена от 44 385 лв.
Версиите GTE и GTD са нови в листата с оферти. Хибридното задвижване на GTE е компилация от 1,4 TSI със 150 к.с. и 75 кВт електромотор. Пробегът на изцяло електрическо задвижване е 50 км, базовата цена възлиза на 730 825 лв. Спортният модел GTD дизел генерира 184 к.с. и струва 53 680 лв. Топ моделът както по отношение на цена, така и по отношение на изпълнение е VW Golf R. В ценовата листа двувратият вариант се нарежда срещу 68 525 лв. и разполага с 310 к.с. и 400 Нм въртящ момент.
Тестът е публикуван в брой 204, май 2017 на ClubS1