През месец август в София стартира пилотният проект на такси компанията Yellow Taxi, които ще тестват възможностите на изцяло електрическия KIA Soul EV да стане редовно такси. По време на кампанията ползването на таксито ще бъде безплатно за всеки, който се качи в него. „За нас това е важна стъпка както за развитието на компанията, така и за развитието на такси бизнеса като цяло. Ако успеем да наложим подобни автомобили за таксита, то положителните страни ще са много както за града, така и за жителите“, споделя Калин Кокошаров, изпълнителен директор на Yellow Taxi.
Подобна кампания вече има в Ню Йорк, където 6 електрически автомобила се тестват в рамките на 12 месеца да бъдат таксита. „За момента всички данни, които имаме от подобни инициативи, не само в Ню Йорк, но и Лондон са обнадеждаващи, защото освен, че колите са щадящи природата, са и доста по-изгодни за шофьорите“, допълва Кокошаров.
КИА Soul EV е първият корейски изцяло електрически модел с нулево ниво на вредни емисии. Компактен и икономичен 100% електромобил предлага впечатляващо управление, оптимален пробег и емблематичен дизайн. Соул EV безпроблемно и лесно се зарежда във всяка стандартна 120V електрическа мрежа или конвенционално 240 V зарядно устройство, като с едно зареждане електромобилът изминава 212км. Благодарение на инстантния въртящ момент електро-двигателят гарантира ускорение до 100 км/ч за по-малко от 12 сек и максимална скорост от 145 км/ч.
КИА Моторс България е първата компания, която предлага на собственици на електрически превозни средства да заредят безплатно своите електромобили. На територията на търговско-сервизния комплекс на марката в София – бул. „Цариградско шосе“ 144, компанията монтира специална зарядна станция KEBA, подходяща за зареждане на всички марки и модели електрически возила, които разполагат със заряден кабел за Тип 2 контакт. Подобна станция ще има и на територията на Yellow Taxi.
Компания Yellow Taxi е основана през 1998 г. Днес фирмата притежава над 1000 таксиметрови коли, които се грижат за бързината комфорта и коректното обслужване на своите клиенти. Фирмата е има вътрешна регулация, която гарантира качествени услуги и удовлетвореността на клиентите, шофьорите и служителите и.