Люис Хамилтън спечели надпреварата за Гран при на Белгия. Англичанинът успя да се пребори със своя съотборник в екипа на Мерцедес Нико Розберг, а трети остана Ромен Грожан от тима на Лотус. Четвъртото място зае Данил Квят от екипа на Ред Бул, а зад него се наредиха Серхио Перес (Форс Индия), Фелипе Маса (Уилямс), Кими Райконен (Ферари), Макс Верстапен (Торо Росо), Валтери Ботас (Уилямс) и Маркус Ериксон. Себастиян Фетел спука задна дясна гума в предпоследната обиколка при борба с Ромен Грожан за последното място на подиума и в крайна сметка остана извън точките.
Състезанието започна при 24 градуса температура на въздуха и 38 градуса температура на асфалта.
Нико Хюлкенберг съобщи за проблем в задвижващата система още по време на обиколката за подреждане на стартовата решетка. Очакваше се инженерите на Форс Индия да отстранят проблема на грида, но по време на загряващата обиколка той отново се оплака от същия проблем. Първоначално от питуола му казаха да се прибере в бокса, но после решиха да стартира. При подреждането на стартовата решетка Хюлкенберг размаха ръце и това предизвика нова загряваща обиколка.
Това означаваше край за състезанието за пилота на Форс Индия. Оказа се, че той не е единствения. Карлос Сайнц също се оплака от липса на мощност и бе прибран в питлейна от където в последствие стартира.
На старта Хамилтън потегли без особени проблеми, но неговият съотборник Розберг бе изпреварен още в първия завой от Перес, Рикиардо и Ботас. Фетел успя да спечели две позиции още на старт и дори за кратко бе пред Розберг, който обаче успя да си върне петата позиция преди О Руж. Още в края на първата обиколка Розберг успя да се натисне Ботас на шикана преди старт-финалната права и да го изпревари, а при опитаната контра атака на Сурс финландецът допусна грешка и Фетел също успя да мине пред него.
Във втората обиколка движещия се на осма позиция Малдонадо получи повреда в задвижващата система и отпадна.
Хамилтън продължаваше да води, следван от Перес, Рикиардо, Розберг, Фетел, Ботас, Грожан, Маса, Квят и Верстапен. Кими Райконен бе успял да си проправи място до 11-ата позиция.
В третата обиколка Квят успя да изпревари Маса и да излезе на осма позиция.
В шестата пък Даниел Рикиардо влезе в питлейна за смяна на гуми.
Ботас бе изпреварен от Грожан в осмата обиколка и скоро бе натиснат от Квят. Оказа се, че финландецът изпитва трудности със своите гуми и затова се прибра в края на осмата обиколка за смяната им в бокса.
Същото направи и Серхио Перес, като по този начин Розберг зае втора позиция зад Хамилтън. Фетел бе трети. Зад него Грожан, Квят, Маса и Верстапен също минаха през бокса за смяна на гуми.
След тези ранни спирания Райконен вече бе четвърти, а Рикиардо бе успял да изпревари Перес в бокса и бе пети. Седми зад мексиканския пилот на Форс Индия бе Ромен Грожан, а десетката се допълваше от Ботас, Квят и Маса.
Райконен влезе в бокса в 11-ата обиколка. Финландецът излезе десети зад Маса, а в челото Перес изпревари Рикиардо на правата Кемел и вече бе четвърти.
Розберг мина през бокса в 12-ата обиколка и успя да излезе пред Перес и Рикиардо. Мексиканецът все пак бе близо до него и се опита да го изпревари на Кемел, но германецът се защити с късно спиране и успя да отрази атаката.
Хамилтън направи своето спиране тур по-късно и това изведе Фетел начело. Това бе факт само за обиколка след като германецът мина през бокса. Пилотът на Ферари бе последният в челото завършил първата серия от смяна на гуми. Той излезе пред Валтери Ботас, който пък получи наказание с минаване през бокса заради грешка на механиците при смяната на гуми.
Така Хамилтън бе начело с преднина от 3,4 сек пред Розберг, Перес, Рикиардо, Грожан, Фетел, Квят, Маса, Райконен и Верстапен.
Освен че успя да изпревари Фетел в бокса, Грожан караше с чудесно темпо и настигна Рикиардо, който бе допуснал грешка на О Руж. Грожан се справи с австралиеца на Кемел в 17-ата обиколка и зае четвъртото място, а Маса се опитваше да изпревари Квят, но без успех.
Перес явно изпитваше трудност да намери достатъчно темпо със своите меки гуми, докато Грожан летеше. В 19-ата обиколка французинът успя да се справи със своя съперник в края на Кемел и вече бе трети.
Перес влезе в бокса, в същия момент при излизането си от шикана преди старт-финалната права Рикиардо получи повреда и отпадна. Това доведе до появяването на виртуална кола за сигурност на пистата, за да бъде отстранена колата на Ред Бул.
Тази фаза бе използвана от Грожан, Маса, Райконен, Верстапен и Ботас за смяна на гуми.
Състезанието бе подновено в 22-ата обиколка като Хамилтън водеше с 2,2 сек пред Розберг. Фетел бе трети на 23 сек зад сънародника си, а Грожан бе четвърти пред Квят, Перес, Маса, Райконен, Верстапен и Маркус Ериксон.
Над пистата се появиха сериозни облаци, заради които температурата на трасето започна да пада.
Това явно се отрази на темпото на Розберг, който започна да изостава от своя съотборник. В 26-ата обиколка той вече бе на 4,6 сек зад Хамилтън. Грожан пък започна да се приближава към Фетел.
Квят влезе в бокса в 27-ия тур, което изведе Перес на пета позиция зад Грожан. Руснакът излезе десети зад Ботас, но само след една обиколка на пистата успя да изпревари съперника си и да излезе девети.
Хамилтън направи второто си спиране в 30-ата обиколка. Розберг излезе за кратко начело, но и той смени гуми тур по-късно, което отново изведе британеца начело.
Изоставането на Розберг бе близо 6 сек., а третия Себастиян Фетел бе на 13,7 сек от върха. Грожан от своя страна бе на близо 4 сек зад пилота на Ферари, а Перес бе настигнат от Маса в борба за петото място. Райконен пък спокойно изчакваше шанса си зад тях.
Отпред Розберг се опитваше да се доближи до Хамилтън, като направи три поредни рекордни обиколки. Съотборникът му обаче също натискаше и разликата във времето за тур не бе особено голяма. Така германецът се доближи само с няколко десети до своя съперник.
Зад тях пък Фетел явно обмисляше вариант изкара състезанието до края без ново спиране. Грожан започваше да се приближава и шест обиколки преди края бе на по-малко от 2 сек зад пилота на Ферари.
В същото време Квят успя да изпревари Райконен и да заеме седма позиция. Руснакът се залепи зад Маса, но не можеше напълно да се възползва от своя DRS, защото Маса също го използваше, за да приближи Перес.
Руснакът все пак се справи със съперника си в 40-ата обиколка. В следващия тур той успя да изпревари и Перес, и да излезе на пета позиция.
Грожан пък продължаваше да се мъчи в края на надпреварата да се качи на подиума. За целта обаче трябваше да се справи с Фетел. Това не се наложи, след като задната дясна гума на колата на Ферари се пръсна в предпоследната обиколка след 27 направени обиколки.
Така рискът предприет от Фетел и отбора на Ферари не се оправда, като германецът остана извън точките.
Състезанието пък бе спечелено бе особени проблеми от Люис Хамилтън, следван от съотборника си Нико Розберг и Ромен Грожан. Данил Квят зае четвъртото място, а зад него на останалите места в точките се наредиха Серхио Перес, Фелипе Маса, Кими Райконен, Макс Верстапен, Валтери Ботас и Маркус Ериксон.
Така Хамилтън увеличи преднината си в класирането на 28 точки пред Розберг, а третият Фетел вече е на 67 от върха. Мерцедес пък убедително вървят към титлата в класирането при конструкторите.