Български отбор ще участва в 24-те часа на Льо Ман през следващата година с автомобила Sin Car R1. Проектът е на Росен Даскалов – председател на екипа София Кар Моторспорт и Владимир Илиев, който е спортен мениджър. Отборът за момента има двама пилоти – шампионите на писта у нас съответно в класовете Макси и Туринг: Константин Маршавелов и Иван Влъчков.
Търсят се още поне двама състезатели (задължителния минимум е трима плюс един резервен), като всички, които имат желание и възможност да участват са поканени да участват в подбора. Вече са били проведени разговори с Пламен Кралев, Павел Лефтеров и Георги Дончев, като първите двама имат опит в 24-часови състезания за издръжливост. Кралев участва в Льо Ман през 2009 г, а Лефтеров в 24-те часа на Дубай през 2016 г.
Илиев разкри, че проектът за български тим в Льо Ман датира още от 2015 г., като в следващите месеци предстои много работа и тестове. Даскалов обясни, че първо ще бъде направен 12 часов тест на писта, като се очаква това да се случи през есента в Гърция или Румъния. До него трябва да бъдат подбрани всички пилоти.
„Поставили сме си трудна задача, заяви Маршавелов. – Ние с Иван караме в спринтови състезания, а се целим в участие в такива за издръжливост. Трябва да направим много тестове и да видим дали колата ще издържи.“
Според Даскалов надеждността не би трябвало да е проблем, като и в момента колата изкарва на състезателен уикенд в GT4 по 5-6 часа без сервизиране. За Льо Ман обаче ще е нужно да се направи точен избор на накладки и спирачни системи за ендуранс, които са различни от тези, които се ползват за спринтовите надпревари.
Влъчков от своя страна заяви, че гледа към следващото предизвикателство Льо Ман след успехите в GT4 за Купата на Централна Европа в първия кръг от новия сезон. Иван спечели и двете състезания на пистата Мост в Чехия в класа си, а идния уикенд му предстои и първи кръг от новия сезон в националния шампионат на Затворен маршрут в Бургас.