Спортният директор на Пирели Марио Изола не смята, че промените по гумите на Пирели са довели до различно представяне на колите на различните отбори по време на уикенда за Гран при на Испания.
За състезанието на Каталуня италианският доставчик въведе по-различни гуми, при които дебелината на протектора бе намалена с 0.4 мм. Това доведе до по-малка контактна площ на продуктите, като целта беше те да се загряват по-бързо и да не се образуват мехури по тях (блистеринг).
Същите гуми ще бъдат докарани и за състезателните уикенди във Франция и Великобритания. И двамата пилоти на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен обаче казаха, че им е по-трудно да ги накарат да работят спрямо пилотите на Мерцедес – Хамилтън и Ботас.
Фетел направи втори питстоп в състезанието за гуми медиум и се смъкна от 2-о на 4-о място в класирането, зад Валтери и Макс Верстапен. Райконен пък изобщо не стигна до тази фаза на състезанието след повреда в задвижващата система.
„Ако имаме високо ниво на блистеринг, което да засяга всички или повечето коли, се получава лотария, не състезание, каза Изола. – Не е правилно такова нещо да се случва. Затова ние като единствен доставчик, трябва да предоставим един и същ продукт на всеки.
Този продукт трябва да е безопасен и подходящ за съответната писта. Не мисля, че леката модификация в дебелината на протектора промени представянето на различните коли. Типовете гуми бяха абсолютно същите като досега, както и конструкцията. Разликата е само в дебелината на протектора.“
Изола подчерта, че решението да се променят гумите е взето след консултация с отборите, като Ферари са били сред отборите с блистеринг в зимните тестове на същата писта Каталуня.