Кими Райконен е отпаднал от Гран при на Испания заради електрически проблем, а не заради такъв с турбото, както се смяташе първоначално.
Пилотът на Ферари загуби мощност още преди средата на състезанието и се прибра в бокса. Оказало се, че проблем с електрическата система е спрял подаването на захранване към левия ред цилиндри.
Това означава, че по всяка вероятност няма да се налага нова смяна на компоненти по задвижващата система. След проблеми с нея в петъчните тренировки в Барселона, Райконен получи нов двигател с вътрешно горене, турбо и хибридна система MGU-H като предпазна мярка.
Ако подменените компоненти са терминално повредени и не могат да бъдат използвани повече, то Райконен ще трябва да изкара поне няколко състезания с новите (до Гран при на Германия или дори след лятната пауза, тъй като мощността в Унгария не е от особено значение).
А това означава, че няма да получи подобрената версия на задвижващата система на Ферари, която е планирана за Гран при на Канада. Тя ще може да бъде внедрена в колата на Себастиан Фетел, който до момента няма проблеми с мотора.