Екипът на Мерцедес потвърди, че отборите със задвижващи системи от Бриксуърт, използват за уикенда на Гран при на Франция нови двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H. Смяната на компонентите от агрегатите на заводския тим на щутгартския концерн, Форс Индия и Уилямс бе оповестена по-рано в петък. От Мерцедес обаче отказваха да посочат каква спецификация са те.
В крайна сметка след втората тренировка на пистата Пол Рикар все пак имаше съобщение, че тези елементи са с подобрени мощност и издръжливост. Според обяснението те дори били не от планираната за Канада „Фаза 2.0”, а „Фаза 2.1” – с допълнителни доработки, включени заради забавянето на новата спецификация. Потвърдено бе и намерението на отборите да използват тези задвижващи системи до края на уикенда.
По време на втората свободна тренировка на Пол Рикар Ники Лауда заяви пред Скай Спортс F1, че се надява агрегатите да помогнат на Мерцедес да се върне на върха.
„Дано моторът ни работи добре, това е важно”, допълни той.
NEWS: While we would have introduced a Phase 2 PU in Canada, this is a Phase 2.1 with some „added goodness“ thanks to a fantastic effort by the team in Brixworth! 👊 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/23R6TBD0Ra
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 22, 2018