Дженсън Бътън дебютира през 2000 г. във Формула 1, а само след един сезон в Гран при влязоха Фернандо Алонсо и Кими Райконен. От тогава техническите правила бяха променяни многократно, като освен промените в задвижващите агрегати имаше и много опити да се намали аеродинамичното притискане, защото ролята на аеродинамиката е изключително голяма. А тя на практика няма особено голяма роля при цивилните автомобили.
Бътън, Алонсо и Райконен, а не трябва да забравяме и Маса, са карали коли задвижвани от V10 двигатели. В последствие цилиндрите бяха намалени с два, а през 2009 г. се появиха и хибридните системи KERS, които бяха предшественик на сегашната революция в задвижващите системи. С появяването на V6 турбо агрегатите и прилежащите към тях хибридни елементи се промени и характерът на спорта. От спринтови състезанията се приближиха повече към тези за издръжливост, като пилотът трябва да внимава за разхода на гориво и за износването на гумите. А някои пилоти като Фернандо Алонсо не са щастливи от тези промени. Действително колите от Формула 1 остават както преди най-бързите състезателни автомобили, но те не са толкова бързи, колкото бяха през V10 ерата, приключила през 2005 г. На Алонсо му липсва чувството, което даваха онези автомобили.
„50% от пилотите са влезли в спорта в изминалите 3-4 години“, обяснява световният шампион от 2005 и 2006 г. „Те не познават Формула 1 такава, каквато я познаваме аз и Дженсън например. Старите коли бяха може би 10 секунди по-бързи на обиколка от сегашните. Когато един млад пилот влезе във Формула 1 сега, той е изненадан от колата. Ние обаче сме разочаровани. Карали сме подобни коли с 10 секунди по-бързо. Има различни мнения и не става дума, кое е правилно и кое не е, но понякога просто търсиш нещо, което ти доставя повече удоволствие.“
Според Фелипе Маса промяната в начина на управление не е направила Формула 1 по-лесна за пилотите. Напротив, сега трябва да се внимава за повече неща, но пък по отношение на физическите натоварвания е по-лесно.
„Не смятам, че сегашните коли са по-лесни за управление от тези, с които аз започнах кариерата си във Формула 1“, обяснява бразилецът. „Разликата е във физическото натоварване. Сега стартираме с пълни с гориво коли и сме по-бавни. Това обаче не означава, че е по-лесно. Физическите натоварвания са по-малки, но трябва да се внимава за много повече параметри.
Преди по време на спиране сипвахме максимум 50 кг. гориво. Състезанията бяха спринтови. Гумите се държаха доста по-константно. Натискаше се във всяка обиколка. Това сега не е така и е основната разлика. В моята кариера повечето състезания съм карал с пълна газ. Разликата сега и преди не е много голяма, но ако питате някой като Найджъл Менсъл може би ще ви каже различни неща…“