Люис Хамилтън бе най-бърз и в двете свободни сесии в петък преди Гран при на Франция. Екипът на Мерцедес и останалите отбори със задвижваща система от Бриксуърт са с нови компоненти в агрегатите – двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H.
„Това място е прекрасно, наистина е забележително. Новата писта винаги е предизвикателство, постоянно учиш. Има много възможни траектории, а е трудно да набележиш репери по трасето. Като се изключат цветните линии, е сложно да определиш къде си. На обратната права например на места търсиш къде са завоите – наистина трудно се вижда”, сподели Хамилтън.
„Новият двигател върви чисто, но няма да сме наясно с пълния му потенциал до утре, когато и останалите ще увеличат скоростта. Благодарен съм на всички в Бриксуърт за усилията. Бяха добри сесии, сега само трябва да продължим с това представяне през останалата част от уикенда.”
Работата на Валтери Ботас бе съкратена заради воден теч в болида му. Отборът все още разследва причината за него.
„Радвам се, че във Франция отново ще има състезание. Карал съм тук в малките формули и е страхотно да направя и Гран при. Пистата ми харесва, но е трудна и технична – особено при обратната права около завои 6 и 7. Първата тренировка премина прилично, но втората бе по-сложна. Направих само няколко тура, след което се появи течът на вода. За съжаление той означаваше, че нямах шанс за никакви дълги серии. Не сме карали новия си двигател с пълна мощност, така че тепърва ще откриваме как точно върви. Трябва да установим причината за проблема в болида ни, но ще продължим с новата задвижваща система. Изглеждахме конкурентоспособни и в двете тренировки, но сме наясно, че представянето на Ферари в петък не е максимално добро, така че трябва да почакаме до утре и неделя”, коментира Ботас.
👀 Entering stealth mode… #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/TKNRwAirqC
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 22, 2018