Време е за шоу. В ролите – Марк Маркес с Honda, Хорхе Лоренсо и Андреа Довициозо, двамата с Ducati, Валентино Роси и Марверик Винялес, двамата с Yamaha, Алекс Ринс със Suzuki… Сред главните герой бе и Кал Кръчлоу, също с Honda. Всички те бяха участници в екшъна на пистата ТТ Асен, бяха за известно време лидери в състезанието на пистата Ассен. Някой за повече време, други съвсем за кратко, за няколко завоя. И всеки можеше да спечели победата. На пистата имаше над 100 изпреварвания, което почти не се случва при кралете.
И в този хаос, в това меле, спечели Марк Маркес. Световният шампион, който стартира от първа позиция за 47-и път, след като водеше битка с бъдещия си съотборник Лоренсо, с Андреа Довициозо, с Маверик Винялес и Валентино Роси, с Алекс Ринс, успя в последните три обиколки да излезе начело, да задържи позиция като увеличи предната си така, че да не може да бъде достигнат и да спечели най-епичната си победа от общо 39 при кралете в най-епичното състезание, което сме гледали в последните години. На подиума му асистираха Ринс, който успя в последната обиколка да се пребори с Винялес. Състезанието завърши с най-малката разлика между първите 15 за всички времена. Дани Педроса (Repsol Honda), който стана 15-и е на 16,043 сек.
Маркес взе старта, следван от Кръчлоу, който бе втори на решетката, докато Лоренсо като ураган се изнесе от 10-о място към челото и зае второ място. Той изпревари Маркес и двамата започнаха дуел, който бе като увертюра към пищното шоу което предстоеше. В ролята на атакуващ веднага влезе и Валентино Роси, като заедно с Маркес, Довициозо, Ринс, Кръчлоу и Винялес оформиха влакчето на пилотите, борещи за челото.
Маркес изпревари Роси, Винялес – Кръчлоу, Довициозо задмина Роси, а после Маркес, Маркес изостана, Ринс изпревари Роси и Довициозо… Лоренсо задържаше първото място, докато 8 пилоти се бореха за второто място, а от Хорхе до Йохан Зарко (Monster Yamaha Tech 3) вреше и кипеше. На 15-ия тур Ринс бе атакуван от Маркес и двата отстъпиха позиции. След това Лоренсо имаше контакт с Ринс и Довициозо. После и Роси се разписа като лидер, но Дови го отрезви и поведе.
Маркес обаче се върна към лидерската позиция и окончателно се закрепи на нея. Винялес бе втори, но Ринс го натисна в последната обиколка и го изпревари, за да спечели четвъртата си победа за годината и да поведе във временното класиране със 140 т. и с 41 пред втория – Валентино Роси. Рин спечели втория си подиум във висшия клас със Suzuki. Винялес стана 3-и и се върна на подиума след състезанието в Тексас.
Доктора бе изпреварен от вътрешната страна на шикана „Герт Тимер“ на последната обиколка. Така италианецът стана 4-и, а Роси – 5-и. На следващите позиции се наредиха Кръчлоу, Лоренсо, Зарко, Алваро Баутиста (Angel Nieto Team) и Андреа Яноне (Suzuki Ecstar), които оформиха топ 10 и дадоха своя принос в едно от най-великолепните състезания в историята на световния шампионат, а и изобщо в мотоспорта.