Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Мегапорт) с Шкода Фабия R5 тръгнаха за победа в 14-ото рали Твърдица и я спечелиха. Това е вторият успех на тандема след рали-спринт Дряново с този автомобил. Така Ангелов поведе в националния шампионат, който започна доста късничко, във втората половина на годината.
На втора позиция останаха шампионите Тихомир Стратиев – Добрин Борисов (Марина моторспорт) с Пежо 208 R2, на 55,4 сек., а трети бяха Григор Григоров и Даниел Миленков (Григоров рейсинг) с Пежо 208 R2 на 55,9 сек. В марковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи триумфираха Денис Станчовски и Младен Карчев. До финала „доплуваха“ 22 автомобила от стартиралите 27.
Още при първото минаване на отсечките Чумерна и Твърдица се изсипа традиционния порой. И екипажите започнаха да плуват до финала и до сервизния парк. По наводнените етапи никой не искаше да рискува. Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Мегапорт) с Шкода Фабия R5 запазиха лидерската си позиция. Миро спечели дългия етап преди сервизния парк и увеличи преднината си с 1:07 мин. пред шампионите Тихомир Стратиев – Добрин Борисов (Марина моторспорт) с Пежо 208 R2.
Те от своя страна изместиха от второто място Григор Григоров и Даниел Миленков (Григоров рейсинг) с Пежо 208 R2. Гришата предпочете да не рискува, да задържи „плуващата“ кола на пътя и завърши 7-и на Чумерна, докато Тихомир бе преди него – 5. На дългия 19 км етап Твърдица 1 топ 3 бе – Ангелов, Стратиев и Григоров. На четвъртото място се закрепи Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9.
На второто минаване дъждът спря. Миро Ангелов спечели Чумерна 2, а Григор даде газ и остана на 1,4 сек. Трети бе Стратиев – на 2,3 сек., но запази второто си място в генералното класиране. Още по-бърз бе Гришата на последния етап Твърдица 2, който бе и пауърстейдж за ралито. Григоров постигна 11:47,9 за 19-те километра, като бе с 14,9 сек. пред Тихомир и с 30,6 сек. пред Мирослав Ангелов.
Последният обаче си бе оплел кошницата и му трябваше само да стигне до финала, докато Гришата се бореше за второто място със Стратиев. Е, не успя да се пребори. Не му достигнаха някакви си 5 десети. Така втори, на 55,4 сек. след Ангелов остана Стратиев, а трети на 55,9 остана Григоров. Той поне добави 5 точки в актива от победата в Пауърстейджа и има 20. Както се изрази Гришата – „остава в играта“. Всъщност той не е бил извън нея. Естествено и двамата със Стратиев бяха доволни от мъжката битка, която водиха по трасето.
Доста интересно бе и в марковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи. Рали Твърдица е трети кръг от надпреварата, а фаворит сред четиримата пилоти на Хюндай i20 Купе бе българският екипаж Денис Станчовски и Младен Карчев, които спечелиха надпреварата. 17-годишният Денис най-после счупи каръка и стигна до финала. Може да се каже, че си е у дома, нищо че е от Пазарджик, тъй като в Твърдица е Моторспорт Академията, а Станчовски е един от възпитаниците на Петър Гьошев и Георги Гвоздейков.
Денис обаче имаше проблеми тъй като на Твърдица 1 се отвори предния капак на автомобила му и се пукна предното стъкло. Така в сервизния парк се наложи смяна на стъклото. Това бе причината най-бърз от пилотите в марковия шампионат да бъде шведа Адам Вестлунд и Йоаким Сьоберг. От екипите на Хюндай отпаднаха грузинците Александър Ломадзе и Мевлуди Мела, които не завършиха още първия ден на състезанието.
Още на второто минаване на Чумерна, нещата си дойдоха на мястото. Денис задържа лидерската позиция, макар и само със 7 сек. преднина. Втори бе Вестлунд, а трети бяха поляците Себастиан Тетер и Томаш Борко. Денис спечели и второто минаване на Твърдица, като бе на 19 сек. пред шведа. Така Станчовски постигна победи и си върна надеждите, че може да спечели трофея, след неуспехите в първите две ралита. Шведът продължава да бъде лидер в класирането, но има още стартове до края на марковия шампионат и Станчовски може да успее да го измести. Денис е първи и в клас RC5 и 10-и в генералното класиране.
Първи в клас RC3 станаха Антон Титов и Динко Георгиев (Мегапорт) със Ситроен DS3 R3 Max. Отличен дебют направиха и двете млади дами от Диамо – Диана Стоянова и Иванела Иванова, който за първи път стартираха с новата си бегачка Хонда Сивик Тайп R. Те завършиха 17-и в крайното класиране и пети в клас RC3.