Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в първата тренировка

Хамилтън най-бърз в първата тренировка

40
0

Очаквано Люис Хамилтън бе най-бърз в първата тренировка за Гран при на Италия на пистата Монца тази сутрин, а второ време записа неговият съотборник в Мерцедес Нико Розберг. С новите си системи за задвижване двамата бяха по-бързи от всички останали с повече от 1,5 секунди на обиколка. Трети резултат записа Себастиян Фетел с Ферари, а зад него отлична скорост демонстрираха пилотите на Форс Индия – Нико Хюлкенберг и Серсио Перес.

За всички тази първа тренировка бе особено важна да изпитат специалните аеро елементи за Монца и да проверят как работят колите с по-силно напомпаните гуми на Пирели. Налягането в предните бе повишено от 20 psi (1,4 бара) до 22 psi (1,53 бара), а в задните от 18,5 (1,3) на 21 (1,47), за да се избегнат деформациите довели до проблемите на Спа преди две седмици.

Любопитно всичи изпробваха и множество специални елементи за Монца, като Себастиян Фетел с Ферари например започна с облято в аеробоя задно крило, а при Даниел Рикиардо тя бе дори по каската и кокпита. Уилямс пък, които бяха бавни на Спа излязоха с почти прави задни крила, докато Торо Росо този път бяха с по-изправени, но бяха бавни на правите. Сайнц имаше проблеми със скоростите и се завъртя на Параболика и остана в чакъла 26 минути след началото, точно преди паузата за смяната на първия комплект по-твърди гуми Медиум за уикедна. Заради инцидента сесията беше спряна за няколко минути. Верстапен пък много бързо износваше задните гуми. Макс изпусна идеалната линия и отиде настрани, но избегна чакъла и продължи. Младокът се оплака от липса на сцепление в задната част.

С първия комлект Хамилтън бе супер бърз в последния сектор на Параболика, като с темпото си там изпревари Нико Розберг, който бе по-бърз в първите два. С втория чифт гуми Люис отново бе по-бързия пилот, като единствен слезе под 1:25 мин на обиколка – 1:24.670 мин, а Нико остана на 0,463 сек зад него. Двамата използваха нови задни и предни крила специално за Монца и Хамилтън направи 25, а Нико 22 тура в тези първи 90 минути.

Пилотите масово изпитваха трудности с контрола на задните гуми, като Кими Райконен с второто Ферари остана шести зад двамата пилоти на Форс Индия. Зад него се наредиха Даниел Рикиардо с Ред Бул и пилотите на Уилямс Маса и Ботас, чиито проблеми с контрола на задните гуми бяха сред най-видимите.

В дъното на колоната отново се подредиха пилотите на Мейнър Маруся, а пред тях колегите им от Макларън, които се върнаха наистина към старите дълги носове от преди Гран при на Австрия, но това никак не ги доближи до лидерите, като Алонсо бе на над 3,3 сек от Хамилтън, а Бътън на над 3,7 сек! Още преди края на тренировката започна и поредната смяна на двигателя на Алонсо.

За Лотус в сесията участваше тестпилотът Джолиън Палмър на мястото на Ромен Грожан. Впечатляващи бяха максималните скорости на пилотите на Мерцедес. И двамата достигаха над 350 км/ч, като бяха с 5-6 км по-бързи от всички останали.