Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко отхвърли информацията, че лагерът на Макс Верстапен се противопоставя на завръщане на Карлос Сайнц в отбора от Милтън Кийнс. Сайнц е сред вариантите за заместник на Даниел Рикиардо, който ще се присъедини към Рено.
„Слуховете не са верни. Ред Бул взима решенията относно пилотите. Даниел ми се обади в четвъртък, за да ме информира за решението си да напусне отбора в края на сезона. Той изкара по-голямата част от кариерата си в Ред Бул и ми обясни, че иска промяна. Сега ще помислим кой ще е съотборник на Верстапен”, заяви Марко, цитиран от Диарио Спорт.
Освен Сайнц за свободния кокпит в Ред Бул най-често се спряга името на Пиер Гасли. За испанеца се смята, че може да се присъедини към Макларън.
„В момента аз все още съм пилот на Ред Бул. Дължа им много, а взаимното уважение е голямо. Отношенията ми с Хелмут Марко са чудесни. Благодарение на него съм в F1”, каза Сайнц.
Верстапен пък заяви, че отборът му е две състезания зад Мерцедес и Ферари по отношение на подобренията в задвижващите системи. Той бе изключително разочарован от повредата в агрегата, която го извади от Гран при на Унгария и попита не може ли да продължи въпреки проблемите с MGU-K, независимо дали двигателят ще се строши. След това Кристиан Хорнер каза, че чака извинение от управляващия директор на Рено Спор Сирил Абитебул, който от своя страна бе категоричен, че неговите началници от 2015 г. не четат какво говори шефът на Ред Бул в F1 за моторите им.
„Нови компоненти отиват първо в заводския тим, което е логично, но е жалко за нас. При Ферари и Мерцедес всичко се използва веднага и те се сдобиват с предимство за един-два старта преди останалите да направят крачка напред. Така че ние постоянно сме две състезания назад. Особено след като вече е ясно, че ще работим с Хонда. Нека го кажа така – това не работи в наша полза”, обясни Верстапен.