Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Системата за налагане на наказания е глупава, смята Гасли

Системата за налагане на наказания е глупава, смята Гасли

39
0
Пиер Гасли

Пиер Гасли бе сред петимата пилоти, които не излязоха да правят бързи обиколки в Q2 на квалификацията преди Гран при на Русия. Пилотът на Торо Росо и състезателите на Ред Бул и Рено изобщо не се появиха на пистата. След сесията Гасли заяви, че системата за налагане на наказания е глупава и трябва да се промени, за да не се стига до подобни моменти.

„Мисля, че представянето бе наистина положително, откакто сложихме новата задвижваща система – имаше видимо подобрение. Решихме да се върнем към предишната версия за останалата част от уикенда, за да запазим ресурс за края на сезона. Наистина съм доволен от колата. Жалко, че ще стартираме от дъното на грида утре заради наказанието за мотора. Ако се върнем към миналогодишната надпревара, то изглежда, че тук е трудно да се изпреварва. Но с този автомобил въпреки всичко се чувствам уверен. Износването на гумите ще е ключово”, коментира Гасли.

„Според мен в Рено бяха наясно, че нямат достатъчно скорост и предпочетоха да имат избор за старта между софт и ултрасофт, тъй като хиперсофтът трудно ще издържи в състезанието. Знаеха, че ако не излязат, ще са на 11-а и 12-а позиция (заради наказания на други пилоти – б.р.). Ако завършат утре на пета или шеста позиция, ще си е струвало. Но за мен е важно да се намери решение относно налагането на санкции. Петте коли между 11-о и 15-о място не се появиха в Q2, което според мен изглежда доста глупаво. Настоящите правила не изискват излизането на колите. Ако позицията на грида зависеше от резултата ти, то тогава щеше да се наложи да се кара. Системата за наказания е глупава в известна степен. Би трябвало да намерят друго решение”, допълни пилотът на Торо Росо, цитиран от racefans.net.

Съотборникът му Брендън Хартли остана 16-и в квалификацията на пистата в Сочи. Той повтори, че темпото му в дълга серия е добро и се надява това да му помогне в надпреварата.

Връщането към по-старата версия на задвижващата система на Хонда коства на пилотите на Торо Росо известна скорост на правите. От екипа обаче обясниха, че агрегатът има нужда от още малко работа в отделни области като калибриране и напасване към шасито. Целта е моторът да се използва следващия уикенд, по време на домашния за Хонда старт на пистата Сузука.