В Хонда са изпреварили Рено по отношение на мощността на задвижващата си система. Това смята спортният директор на Торо Росо Франц Тост.
В отминалия кръг в Русия по време на петъчните тренировки японският производител пусна новата си 3-а спецификация на агрегата за сезона, за която се смята, че разполага с повече сумарна мощност (над 910 конски сили) спрямо C-версията на Рено (около 890).
„Новата спецификация на Хонда е наистина фантастична, каза Тост. – Те правят големи стъпки напред. С последния ъпгрейд Хонда вече е пред Рено. Японците свършиха фантастична работа и наваксаха много от изоставането си.“
В Сочи екипът на Ред Бул използва по-старата спецификация B, която е по-надеждна. За следващото състезание в Япония обаче „биковете“ ще се върнат към по-новата С. Това заяви спортният директор Кристиан Хорнер.
Британецът се надява Макс Верстапен и Даниел Рикиардо да изкарат до края на сезона с наличните по 2 за всеки пилот задвижващи системи и да не се налагат още смени и съответно наказания на стартовата решетка.
Самият Верстапен каза, че е окуражен от напредъка на Хонда в последните месеци и смята, че компанията може да направи голям скок по отношение на двигателя си за следващия сезон.