Пилотите на Мерцедес имаха предимство пред конкуренцията в първата свободна тренировка за Гран при на Япония на пистата Сузука. Най-бърз беше Люис Хамилтън, който с гумите софт записа 1:28.691 мин и изпревари с почти половин секунда съотборника си Валтери Ботас с медиум.
Трети остана Даниел Рикиардо с Ред Бул със суперосфт гуми, а зад него се наредиха пилотите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел. Двамата обаче бяха с близо 1 сек по-бавни от лидера, въпреки че използваха най-меките гуми за уикенда.
Използването само на суперосфот от Ферари бе очаквано с оглед на това, че и двамата пилоти на Скудерията имат по 10 комплекта от този тип срещу по 7 за тези на Мерцедес. Най-добър от останалите бе Естебан Окон с Форс Индия (7-и), който остави зад себе си Ромен Грожан и пилотите на Заубер – Льоклер и Ериксон.
Въпреки прогнозите за дъжд, тренировката започна при суха писта и облачно време.В тази сесия за Макларън кара Ландо Норис на мястото на титуляра Щофел Вандоорн. Британецът ще замени именно Щофел в екипа от Уокинг от следващия сезон. Карлос Сайнц бе първият пилот, който се появи на трасето.
Up close with @LandoNorris through 130R 👀#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/JCBJIyHXxc
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Ериксон пък първи записа време – 1:35.111 мин. Неговият съотборник в Заубер Льоклер бързо го подобри до 1:33.484 мин, преди Даниел Рикиардо да запише 1:30.651 мин. със софт гуми. Пилотът на Ред Бул в следващия си опит свали още 3 десети, но съекипникът му в Ред Бул Верстапен бе по-стабилен в завои 3-5 и постигна с 12 хилядни по-добро постижение.
В следващите минути двамата продължиха да подобряват времената си, като Даниел отново излезе начело. Райконен след това се появи на пистата със суперсофт, но бе на 0.8 сек от водача и се нареди 3-и. В същото време пилотите на Мерцедес излязоха с медиум. Въпреки че допусна малка грешка, Хамилтън бе по-бърз от Ботас, като двамата заеха 3-о и 4-о място, зад тези на пилотите на Ред Бул.
A little lockup at the chicane for Vettel 😯
The Ferrari man is yet to set a hot lap in FP1#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/P2YNsvrAEF
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
В първата си бърза обиколка Фетел със суперсофт сбърка при спирането за последния шикан и не записа време, а в следващия си опит постигна 5-и резултат. Ботас и Хамилтън направиха нова серия от обиколки и подобриха времената си. Те останаха на 3-а и 4-а позиция, но вече плътно зад състезателите на Ред Бул. Малко след това двамата бяха разделени от Кими Райконен.
That. Was. CLOSE! 😱
Hamilton encounters a slow Gasly on the racing line, narrowly avoiding him
The incident will be investigated after the session#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/PzcGu5622t
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
В следващите турове Ботас първи слезе под 1:30 мин и поведе в класирането с 1:29.842 мин. Хамилтън бе на 0.173 сек. Двамата бързо бяха разделени от Фетел. Междувременно Люис едва не се удари в движещия се бавно Пиер Гасли от Торо Росо на влизане в последния шикан. Стюардите обявиха, че ще разследват случилото се след сесията.
This is the result 👇
He did VERY well to keep out of the barriers, and get back out of the gravel too!#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/n6NpaMiMB5
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Неприятности имаше и Алонсо, който изпусна колата на излизане от завоя Дегнер 1 и излетя в чакъла. Испанецът се прибра в бокса с повреди по пода. Близо час след началото на сесията Хамилтън сложи меки гуми, което позволи на Люис да поведе в класирането с 1:28.691 мин. пред Ботас на близо половин секунда, а Гасли отново са замеси в инцидент. Той излетя от пистата в първия сектор, като все пак успя да се опази от удар.
As we enter the final third of FP1, Hamilton leads the way
His 1:28.691 effort on soft @pirellisport rubber is the current benchmark#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/Y17Wl7Ez93
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018
Рикиардо и Верстапен поставиха суперсофт и заеха 3-ото и 5-ото място. Между тях бе Кими Райконен със суперосфт. Фетел също се намести пред холандеца, но и двамата бяха на близо 1 сек от Хамилтън. В последните минути подобрения на времената в челото нямаше, като част от пилотите направиха по няколко обиколки с повече гориво.
Silver Arrows leading the way, with the Red Bulls and Ferraris behind
Your full classification from opening practice at Suzuka 👇#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/HHWdzr3TtE
— Formula 1 (@F1) October 5, 2018