Името Джон Купър Уъркс се идентифицира с най-горещите хечбек модели, които Мини прави. Добавянето на фамилията на прочутия британски конструктор е гаранция за динамика и мощ и на новото поколение модели на компанията, разработени заедно с компанията майка – BMW. Варианти има в цялата гама – Пейсман, Кънтримен, Кънвъртибъл и Клабмен.
Разширяването на моделната гама на Мини наложи всеки нов модел да има върхова спортна версия с обозначението Джон Купър Уъркс. Най-популярна при всички случай е гамата Джон Купър Уъркс в трето поколение Мини хечбек и Мини Кабрио. Новият двигател за тези модели е с увеличен обем от 1,6 на 2,0 литра, чиято върхова мощност е увеличена с 10%, а с 23% е увеличението на въртящия момент. Тези нови характеристики са възможни благодарение на новите индукционни и изпускателни системи, нови бутала и турбо, които допринасят и за постигането на тези показатели над Купър S.
Във външния вид на Мини Джон Купър Уъркс изпъкват типичните за спортната серия дизайнерски елементи за оптимизиране на аеродинамиката.
Предната част е с особено големи странични отвори за охлаждащ въздух вместо габаритните светлини и фаровете за мъгла. Страничните прагове са по-ниски, в широката задна броня са интегрирани в средната част скосени хромирани накрайници на двойната спортна изпускателна система, а в задната част покривът завършва с характерния издаден спойлер.
Интериорът на моделите JCW е оформен с типичните за марката кръгли уреди, като тук те са допълнително подчертани с вложки и изображения на състезателен кариран флаг, а педалите и праговете са от неръждаема стомана.
Салонът на модела е декориран с кожа. Коженият волан с три спици и мултифункционални бутони е малък и удобен за захващане.
Полезна опция е системата за прожектиране на данните със специфични индикации на екран точно пред погледа на водача. На централната конзола в кръгъл светодиоден пръстен е поставен 8,8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система.
Под него рационално са подредени превключвателите, напомнящи на авиационни прекъсвачи. Спортните седалки с интегрирани в тях подглавници са удобни и в същото време осигуряват отлична опора. Позицията зад волана е ниска и спортна. На втория ред има обособени две места, като пространството за краката е много малко.
Под предния капак е новият 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото. Той е с подобрени характеристики. Мощността е 231 к.с., а максималният въртящ момент е нараснал до 350 Нм и е на разположение още от 1450, чак до 4500 об/мин.
Още с натискането на бутона за стартиране моторът изръмжава, за да каже, че е готов за брутално ускорение. Двигателят е много пъргав и изстрелва колата напред още с потеглянето, като я ускорява от място до 100 км/ч за едва 6,3 секунди.
В режим Sport при ускорение моторът издава страховит гърлен звук, а при отнемане на газта специално настроената спортна изпускателна система припуква и радва слуха с музиката от гърнетата. Мини JCW моторът се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия на ZF. Тя работи много бързо и в комбинация с мощния двигател осигурява достатъчно въртящ момент за доускорение дори и на 6-та предавка.
На пътя JCW радва спортните натури с директното управление, наподобяващо усещането за контрол на картинг. Спортната кола завива остро и точно, като е много стабилна в завоите. Задвижването е на предните колела. Новото Мини JCW захапва настилката и ме кара да се чувствам като рали пилот и с всеки завой да увеличавам скоростта.
Благодарение на спортното окачване със стабилизатори за напречна устойчивост и адаптивните амортисьори страничните наклонявания в завоите са неосезаеми. Макар амортисьорите да са много стегнати, благодарение на новите пружини в окачването, купето вози сравнително комфортно по павирана настилка и с лекота минава през легналите полицаи, но заради нископрофилните колела, обути в гуми Пирели, преминаването през дупки и пукнатини по асфалта предизвиква известно друсане.
При нужда Мини-то спира отлично благодарение на спирачките Brembo с 330 мм дискове и четирибутални апарати отпред, а колелата стандартно са 17-инчови, като опция се предлагат и 18-цолови колела. Мини JCW винаги изглежда като скъпа покупка. Доволните клиенти ще го оценят, защото това, което е Мини JCW, доставя максимално удоволствие. Тестовият автомобил струва 84 955 лева с опциите.
Мини Джон Купър Уъркс All4
2,0-литров 4-цилиндров турбо бензинов мотор
6-степенна ръчна скоростна кутия
231 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин
350 Нм въртящ момент при 1450-4500 об/мин
6,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
238 км/ч максимална скорост
6,8 л/100 км среден разход на гориво, при теста даде 8,9 в комбиниран режим
150 г/км емисии на СО2
63 600 лева базова цена на модела