Въпреки събитията в Белгия и Италия и въпреки че става дума за конкуренти, от Мишлен не смятат да критикуват Пирели. Двете фирми са конкуренти и по отношение на въпроса, кой ще снабдява Формула 1 с гуми в бъдеще.
„Не твърдим, че от Пирели са направили грешка, просто казваме, че Мишлен би имала различна философия“, обяснява спортният шеф на французите Паскал Куанон. Той обяснява, че желанието на неговата фирма е да направи гуми, с които пилотите да могат да карат на лимита през цялото време. Така според него не само състезанията щели да бъдат по-интересни, но и щяло да е на лице развитие на технологиите в полза на цивилните автомобили.
„Първо ние смятаме, че един производител на гуми трябва да покаже своите предпочитания. Гума, която след няколко обиколки вече е износена не дава възможност за развитието на един силен сериен продукт.“
На второ място Формула 1 трябвало да избяга от 13-цоловия формат, за да се доближи повече до серийните продукти. Това е изискване и на Пирели, който проведоха изпитания с подобни гуми преди няколко месеца.
В Мишлен отдавна са забравили своето Ватерло от Гран при на САЩ през 2005 г. когато заради проблеми с издръжливостта на гумите в състезанието под освиркванията на публиката се състезаваха само шест коли с гуми Бриджстоун.
„Това отдавна е история“, продължава Куанон. „През изминалите десет години научихме много. Доказахме това всеки уикенд в различни състезания.“
Каунон е горд, че с фирмата му е успяла да убеди в качествата на своите продукти марки като Ауди и Порше в шампионата за издръжливост. В същото време той бяга от критики спрямо Пирели за проблемите на Спа и за скандалите с налягането в Италия.
„Аз знам как се приготвят гумите, но не съм бил на мястото. Спа е една изключително трудна писта и аз не искам да коментирам неща, за които нямам достатъчно информация.“
Мика Хакинен също е наясно, че отборите понякога прекрачват границите в желанието си да са по-бързи.
„Спомням си, че сме взимали радикални решения по отношение на налягането в гумите“, обяснява двукратният световен шампион с екипа на Макларън. „Предприемахме сериозни рискове, които фирмата доставчик ни бе казала да не поемаме.“