Двигателят на Макс Верстапен е преминал в сейфти режим на старта и това е била причината за слабото потегляне на пилота на Ред Бул в Абу Даби. Той тръгна от 6-а позиция, но изостана до 10-о място след първите завои.
След това с няколко изпреварвания и добра стратегия се придвижи напред, като бе подпомогнат и от отпадането на Райконен и странната тактика на съотборника му Рикиардо.
„Не беше лесно състезание, каза Макс. – Имах проблеми на старта. Всъщност първоначалното ми тръгване беше добро, но след това моторът премина в програма на безопасно движение.
Същото се случи при рестарта, а и след това. Успях обаче да се върна в челото на добра позиция и да поставя малко под напрежение пилотите пред мен. Спрях доста рано за питстопа ми, но бях с гумите хиперсофт.“
В края Макс също имаше трудности, когато двигателят на Пиер Гасли се повреди точно пред холандеца и видимостта му беше намалена, като визьорът му бе замъглен от пушека. Това не му даде шанс да притисне Фетел в самия край, но Макс остана доволен от 3-ото място.
Неговият съотборник Даниел Рикиардо обаче не бе щастлив от 4-ата си позиция в последното си състезание за Ред Бул. Той отбеляза, че стратегията му с късно спиране в бокса за нови гуми не му е дала шанс да остане в битката с пилотите на първите 3 позиции.
„Не беше най-вълнуващото състезание, каза австралиецът. – Водех в него малко, което беше забавно, но това ме постави в позицията да съм далеч от лидерите след това. Можехме да спрем по-рано и да запазим позиция на пистата.
По-доброто ми темпо с новите гуми даваше голямо предимство в началото, но след това бързо изчезна и не можех да направя нищо повече. Не бяхме достатъчно бързи. Исках да завърша на подиума.“