Предпазният ореол на кокпита – halo, е предпазил пилота Шарл Льоклер от удар във визьора на каската му при катастрофата на старта за Гран при на Белгия на Спа тази година.
До това заключение е стигнал глобалният институт на ФИА след няколко седмичен анализ на видео кадрите и данните от инцидента. При него Алонсо бе блъснат отзад от Хюлкенберг и прелетя над колата на Льоклер и удари предпазния ореол в болида на Шарл със скорост от 30 км/ч.
В окончателния доклад се казва, че halo е бил структурно незасегнат и в използваемо състояние след удара от предното дясно колело на болида на Алонсо, който е бил със сила 58 kN (ореолът трябва да издържа на удар от 125 kN). Льоклер излезе сам от колата, а след състезанието в Заубер са успели да премахнат ореола без трудности.
Самият Шарл е бил ударен леко само от малки карбонови елементи, отчупили се от болида на Фернандо. А ако не е бил ореола, по всяка вероятност е щяло да се стигне до контакт на страниците от дясната страна на предното крило на болида на Макларън с визьора на Льоклер.
От ФИА обявиха, че е трудно да се каже с по-голяма точност каква е щяла да бъде силата на удара. От института уточняват, че не е имало вероятност предното дясно колело на автомобила на Алонсо да удари главата на Шарл дори без halo, при какъвто сблъсък пилотът е можел да получи сериозни наранявания.