Ръст в продажбите за пета поредна година и рекордни резултати отбеляза PSA Group с 3,9 милиона продадени автомобила през 2018 г. Този растеж, достигащ около 3 878 000 броя, е използван от продуктовата офанзива на PSA Group с над 70 регионални лансирания за 2 години, въвеждане на стратегията Core Model, фокусирана върху клиента, и ангажираност на търговската мрежа.
Продуктите на PSA Group присъстват във всички списъци с финалисти на престижни автомобилни състезания всяка година от 2014 г. насам и тази година получиха наградата “Ван на годината IVOTY 2019” (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo) и „Най-продаван автомобил в Европа за 2019“ AUTOBEST (Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo Life и Peugeot Rifter)
Технологиите на PSA Group също бяха отличени с наградата Международен двигател на годината за четвърта поредна година за своя 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор (110 и 130 к.с.).
SUV моделите на PSA Group са особено успешни, начело с Peugeot 2008, 30081, 5008 (лидер в Европа).Прогресът ще продължи през 2019 г. с важни лансирания за всички марки. Групата обяви своята електрифицираща офанзива за всички марки, като първите модели PHEV3 и EV4 ще бъдат налични за клиентите през 2019 г., започвайки с марката DS.
PSA Group постигна нов рекорд в продажбите на лекотоварни автомобили: 564 147 продадени автомобила, + 18,3%. PSA Group поднови гамата си от компактни ванове през 2016 г. и лекотоварни автомобили от сегмент B през 2018 г. и консолидира лидерската си позиция в Европа във всеки подсегмент, привличайки почти 1 на всеки 4 клиента на лекотоварни автомобили.
Офанзивата на Групата при лекотоварните автомобили положи основата на растеж на отвъдморските пазари с успешното стартиране на производството на Peugeot Expert в Евразия и многообещаващото начало на пълната ни гама продукти и услуги за лекотоварни автомобили за клиентите ни в Латинска Америка.
Европа: Промяна на мащаба със 17,1% пазарен дял
PSA Group се възползва максимално от перфектно управляваната си процедура на въвеждане на новия стандарт WLTP, за да спечели конкурентно предимство през последните 4 месеца на годината. Пазарният дял на Групата достига 17,1% до края на 2018 г., ръст с 3,8 пункта, подпомогнат от марките Peugeot и Citroën, които са най-добре развиващите се марки през 2018 г. с почти 5% увеличение на продажбите за двете марки сред топ 10 на марките в Европа. Peugeot се откроява с успеха си: Европейски лидер при SUV автомобилите, номер 1 в Испания, номер 1 във Франция при пътническите автомобили за бизнес клиенти и потребители.
DS Automobiles бележи пробив с 6,7% увеличение на продажбите, подкрепено от лансирането на DS7 Crossback. PSA Group надхвърля пазарното си представяне и има подобрение на всички основни пазари: Франция (+2,6 пункта), Испания (+4,2 пункта), Италия (+3,9 пункта), Великобритания (+4,8 пункта), Германия (+3,7 пункта).
Близък Изток – Африка: Групата продължава офанзивата си в хаотичния регионален контекст
Въпреки значителните пречки, дължащи се главно на намаляването на продажбите в Иран6 и спада на турския пазар, пазарният дял на PSA Group се увеличи в Мароко (+1,7 пункта), Тунис (+1 пункт) и Египет (+3,1 пункта) и Групата остава лидер на пазара във френските отвъдморски департаменти. Регионалният индустриален отпечатък се очаква да стартира през 2019 г. с началото на производството в завода в Кенитра в Мароко като ключов етап.
Китай и Югоизточна Азия: PSA Group работи за преодоляването на ситуацията в Китай и подготвя търговската си офанзива в Югоизточна Азия.
В намаляващия пазар на пътнически автомобили в Китай (-2%), продажбите се понижават с 34,2%. Групата работи върху планове за действие заедно с партньорите си, за да се справи с настоящите проблеми. Групата въвежда стратегията си за електрификация при марката Fukang, последвана от електрифицирани модели на PCD7 от 2019 г. нататък. Също така стратегията Core Model е в процес на прилагане, за да предложи продуктови предложения, създадени за китайските клиенти.
Продажбите в Югоизточна Азия са се увеличили двойно спрямо 2017 г., достигайки 10 882 автомобила. Съвместното дружество с Naza Corporation Holdings (Малайзия) ще започне да доставя първите си продукти през 2019 г. с Peugeot 3008 и 5008.
Латинска Америка: спадът в продажбите до голяма степен е свързан с големия спад на аржентинския пазар (-32% за Н2)
Той е свързан с икономическия контекст на страната, със значително влияние на обменния курс на валутата и труден бразилски пазар, докато продажбите остават добре ориентирани в Пан-Американската зона (54 887 броя, +13,3%) – състояща се главно от Чили, Мексико, Колумбия, Перу, Уругвай и Еквадор.
Местното производство на гамата лекотоварни автомобили тече (лансиране на версията Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer и Jumper в Бразилия, Jumpy и Expert Crewcab в Аржентина и електрически Partner в Чили и Уругвай).
Индия и Тихоокеански регион
Ръстът в продажбите видимо е воден от успешната дейност на Групата в Япония (+9,6%). Производственият проект в Индия, разработен в сътрудничество с CK Birla Group върви по план.
Евразия: стабилни продажби
Продажбите са се увеличили значително в Украйна (+7%). Добрата динамика на Peugeot 3008, C4 Sedan и новопроизведените лекотоварни автомобили в Калуга от април насам (Peugeot Expert и Citroën Jumpy) са окуражаващи.
„Във все по-нестабилна среда ние процъфтяваме със стриктното изпълнение на ефективната ни стратегия Core Model. Привлекателността на продуктите ни за бизнес клиенти или потребители поддържа политиката ни за ценова мощ за всички марки, докато същевременно осъществяваме електрифициращата си офанзива. Гъвкавостта и Дарвиновият дух са важни повече от всякога за справяне с предстоящите предизвикателства и повишаване на удовлетвореността на клиентите ни“, коментира Карлос Таварес, председател на Управителния съвет на PSA Group.