Във Формула 1 винаги е било така – дори на пръв поглед всичко да изглежда спокойно и уравновесено, на втори план ври и кипи и нещата се променят постоянно, макар и под повърхността. Сезонът е интересен с по 2 победи за Мерцедес, Ферари и Ред Бул в първите 6 състезания и с неспиращи преговори за близко и по-далечно бъдеще. Колите ще бъдат променени и през 2019 г., след това драматично техниката отново ще бъде нова и е важно кой от каква позиция ще влезе в новата ера. С какви двигатели ще бъдат отделните екипи, с кои пилоти, с кои спонсори, с каква организация. Слуховете за трансферите на пилотите са дори повече от обичайно. След две победи в Китай и Монако Даниел Рикиардо се оказа изведнъж в центъра на спекулациите, желан от Ред Бул, но и от Ферари, Мерцедес, Макларън. Изборът му е зависим и от решенията между Рено и Ред Бул, а трансферният пазар като цяло може рязко да се промени при евентуален трансфер на Дани, връщане на Карлос Сайнц в Милтън Кийнс и ангажимент на Щофел Вандоорн в Рено като негов заместник.
Подобни размени са абсолютно реалистични и всъщност се готвят в момента, макар и да не е сигурно, че ще се осъществят. В падока и до днес се твърди например как преди две години Нико Хюлкенберг подписал договора си с Ферари, но италианците така и не го парафирали от своя страна и не го върнали обратно. Попитах Нико в едно ексклузивно интервю за тази история, но той категорично я отрече и заяви, че подобно нещо не е имало…
Размяна на пилотите и напускане и на Вандоорн със сигурност ще се отрази и на екипа на Макларън, чието представяне е обект на друг специален материал в този брой. Ако белгиецът напусне по посока Енстън, ситуацията за тима от Уокинг може при това още да се усложни, защото оставането и на Фернандо Алонсо е с много голяма въпросителна.
Обвързването с млади, макар и хипер талантливи пилоти като Ландо Норис може и да не е най-добрият ход за отбора, който вече повече от 5 години няма победа. Тук дори и подкрепата на партньорите от SAP не може да помогне, но тази връзка и реализация на проекти и извън Формула 1 и спорта като цяло е обект на друго специално интервю в този брой с хората от компанията в нашата страна.
Извън Формула 1 отделяме малко повече внимание на WRC и връзките на този шампионат с Форд и последните продукти на концерна, които тествахме, както и с подготовката на един от най-добрите пилоти в шампионата – Тиери Нювил