Екипът на Уилямс както обикновено в петъчния ден трудно можеше да бъде намерен в топ 10. В крайна сметка Фелипе Маса записа 11-а позиция след втората свободна тренировка, а Валтери Ботас, който в кариерата си все още не може да се пребори за точка в Монако или Сингапур записа 17-о място. Маса можеше и да се представи по-добре, но в бързата си обиколка със супер меките гуми бе възпрепятстван от Себастиян Фетел, за което германецът се извини. Въпреки това за всички в отбора бе ясно, че трябва да намерят още скорост.
„Истината е, че ни липсва достатъчно скорост“, призна главният инженер Роб Смедли. Въпреки това той не искаше да разкрие с какви количества гориво се движат неговите пилоти. „Трябва да поработим върху настройките си с повече и по-малко гориво. Пилотите ни не са доволни и от представянето си с двата типа гуми.“
Маса направи половин часова серия със супер меките гуми, докато неговия съотборник се съсредоточи върху същото упражнение с меките. Болидът на финландеца обаче изглеждаше прекалено нестабилен при спиране, особено в задната си част.
„Имах доста трудности при работата си със супер меката смес“, обясни Ботас. „Сега трябва да анализираме всички данни, за да можем утре да извадим повече от потенциала, с които разполагаме. Сериите ми от дълги обиколки изглеждаха доста константни. Ще е важно в съботния ден да накараме супер меките гуми да работят по-добре.“
Ботас можеше до някъде да бъде доволен, защото темпото му в дълги обиколки теоретично бе на нивото на Люис Хамилтън. Дори Маса със супер меките като общо време бе по-бавен.
„В петък задачата ни е да разберем гумите и трасето“, обясни Маса. „Това е една трудна писта и тренировките протекоха повече или по-малко според очакванията. Сега трябва да анализираме всички събрани данни, за да подобрим представянето си в квалификацията. Знаем, че други отбори тук са доста конкурентоспособни и дори са по-близо до Мерцедес от обикновено.“
Освен работата си върху гумите в Уилямс бяха съсредоточени и върху многото нови части.
„Имаме доста нови части за състезанието тук“, обясни Роб Смедли. „По всичко изглежда, че те функционират добре. Сега трябва да извлечем максимума от всичко, за да може да се представим добре в квалификацията.“
През последните години Уилямс се представят зле на по-бавните трасета.
„Работим върху това, да разберем какво не е наред“, заяви Маса. „През 2014 и 2015 г. работим по подобен начин и може би ще имаме различни идеи за следващата година. Надявам се да функционират. Пилотът играе много важна роля при развитието на една кола и аз правя всичко възможно и използвам целия си опит за да помогна. Това е част от развитието.“
Целта на новите части е именно да се направи нова крачка напред.
„Това е като по време на дъжд“, продължава бразилеца. „Губим много, когато ни липсва механично сцепление.“
Спрямо Ред Бул, Уилямс все още има преднина от 75 точки.
„Имаме добра преднина, но ако нещо се случи, тогава Ред Бул могат бързо да ни настигнат. Все пак не виждам много отбори да носят нови части. Вероятно голяма част от екипите вече мислят за следващата година. Ние също сме сред тях.“