Поставяне на таван на цените на двигателите за частните тимове и забрана за използване на въздушните тунели са одобрили членовете на Стратегическата група на Формула 1, съобщава „Аутоспорт“. В момента отборите харчат около 15-20 милиона паунда на сезона за 1.6-литровите турбодвигатели, които бяха въведени през 2014 г. За сравнение преди това екипите трябваше да платят около 7 млн. паунда за 8-цилиндровите 2.4-литрови атмосферни мотори.
За да се намалят разходите, в бъдеще за моторите ще са плаща не повече от 9 милиона паунда, а за по-стари едногодишни такива цената ще пада до 6 млн. паунда. Забраната на въздушните тунели пък се смята, че ще бъде компенсирана с повече използване на CFD симулациите, които навлизат все повече в спорта през последните години. В момента употребата на тунелите и CFD е разрешена, но ограничена.
Освен това се предвижда 1.5 милиона паунда таван на цените за скоростни кутии, което за някои отбори ще е 50% по-малко спрямо сега. Като цяло всичко това би трябвало да доведе до намаляване на харчовете на отборите с 15-18 млн паунда.
Предложените от Стратегическата група промени следва да бъдат одобрени от Световния моторспортен съвет на ФИА на 30 септември в Париж. Предполага се обаче, че идеята за забрана за използването на въздушните тунели ще срещне остра съпротива от големите отбори и трудно ще бъде приета.
По информация на „Аутоспорт“ против са Уилямс, Ферари и Мерцедес, докато „за“ забраната са Макларън, Ред Бул и Форс Индия. По отношение на трансмисиите в полза на налагането на ограничаването на цената е бил само екипът на Макларън и Форс Индия.