В екипа на Мерцедес смятат, че случилото се в Гран при на Сингапур може да се повтори и в предстоящото състезание в Русия. На градското трасе в Марина Бей болидите на немския тим имаха проблеми с работата на гумите софт и суперсофт и достигането на оптимална работна температура. Това доведе до загуба на много скорост и изоставане на Хамилтън и Розберг с повече от секунда на обиколка в квалификацията спрямо Ферари и Ред Бул. В състезанието картината не се промени особено и Нико остана 4-и на финала, а Люис отпадна след повреда.
Сега за Сочи компанията Пирели отново ще предостави най-меките типове – софт и суперсофт, което е с една стъпка напред спрямо миналата година (софт-медиум), и е възможно отново Сребърните стрели да имат затруднения. Още повече, че трасето в Русия, подобно на Сингапур, почти няма бързи и дълги завои, а преобладават по-бавните 90-градусови, и загряването на гумите може отново да е проблем.
„Състезанието беше сложно миналата година, с нов, свеж асфалт, който доведе до малко необичайно поведение на гумите, заяви изпълнителният директор на Мерцедес Пади Лоу. – А тази година имаме и една стъпка по-меки гуми – софт и суперсофт. Може би заради факта, че миналия сезон Нико Розберг изкара почти цялото състезание с един комплект гуми. За една година обаче трасето сигурно се е променило и настилката се е поразрушила леко от влиянието на времето. Затова трябва да бъдем подготвени за всичко, което евентуално може да ни очаква.”